SNOW logo
  • 로그인 회원가입 도움말 ENGLISH
고체화학 입문 (Introduction to Solid State Chemistry)
[정규강의] 고체화학 입문 (Introduction to Solid State Chemistry) 1강/총33강
자막보기 자막감추기
메일보내기
트위터로 보내기
페이스북으로 보내기
북마크
소스복사
강의정보한글스크립트원문스크립트자막

강의소개 

MIT의 고체화학 강의에서는 화학의 기본 원리와 공학의 관계에 대해 알아본다. 전자 구조와 화학 결합, 원자 배열의 관계에 대해 배우며, 원자 결정체 배열과 비정질 원자 배열의 특징에 대해 조사한다. 금속, 세라믹, 반도체, 중합체 (단백질 포함). 또한 유기 화학, 용액 화학, 산알칼리평형, 전기 화학, 생화학, 화학 동역학, 확산, 평형도 등에 대해서도 다룬다. 아울러 산업 지침 (화학 과정이 환경에 미치는 영향력 포함), 건전지, 연료 전지 같은 에너지 세대와 축전, 광자학과 생물의학 장치 같은 차세대 첨단 기술 등에서 그 예를 찾아본다.

* MIT OCW 강의들은 SNOW에 의해서 번역되고 있습니다. MIT대학, MIT대학의 교수진들 및 MIT OCW는 SNOW가 번역한 스크립트를 검토하거나 승인하는 일과는 관계가 없습니다. MIT대학 및 MIT OCW는 SNOW의 번역물에 관련한 보증은 없으며, 상품성에 대한 보증과 특수한 목적, 사용 또는 적용을 위한 적합성 보증 및 모든 다른 의무와 책임을 포함하되 그에 제한되지 않고, 모든 다른 명시적 또는 묵시적 보증을 대체하고 배제합니다. MIT OCW는 번역 오류에 대해 어떠한 책임도 없으며 번역의 부정확함에 따른 어떠한 오류나 결함은 전적으로 MIT OCW가 아닌 SNOW에게 책임이 있다는 것을 명시하는 바입니다. (These MIT OpenCourseWare course materials have been translated into Korean by SNOW. The MIT faculty authors, MIT, or MIT OpenCourseWare have not reviewed or approved these translations, and MIT and MIT OpenCourseWare makes no representations or warranties of any kind concerning the translated materials, express or implied, including, without limitation, warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, non-infringement, or the absence of errors, whether or not discoverable. MIT OpenCourseWare bears no responsibility for any inaccuracies in translation. Any inaccuracies or other defects contained in this material, due to inaccuracies in language translation, are the sole responsibility of SNOW and not MIT OpenCourseWare.)
님이 한글스크립트를 등록 해 주셨습니다.

펼쳐보기

작성참여하기  히스토리

프린트

*  
님이 등록 해 주셨습니다.
수업3.091에 온 것을 환영합니다. 제 이름은 도널드 사도웨이입니다, 제가 이번 가을학기에 여러분을 가르칠 사람입니다. 여기 앉을 수 있는 자리가 굉장히 많습니다. 계단에 앉아도 되고 복도에 앉아도 됩니다. 다음날이나 그 다음날에 다 정비하도록 하지요.  
저는 오늘 제 자신을 소개하고 싶습니다, 이 과목에 대해서 소개하고, 저의 계획들을 소개하려고 합니다. 여러분들을 위한 계획이 있습니다. 여러분들을 위한 계획이 있습니다, 교육을 위한 계획이라고 불립니다, 왜냐하면 결국 그것에 대한 것이기 때문이지요.  
지금 오는 사람들은, 여기에 앉아도 되고, 여기 위에 바닥에 앉아도 됩니다. 하나의 행복한 대가족같군요. 3.091수업은 여러분이 MIT에서 듣게 될 가장 중요한 수업이라는 것을 알려주면서 시작할 것입니다.  
이 수업은 여러분이 MIT에서 듣는 가장 중요한 수업입니다. 저는 확실히 그렇게 생각합니다. 하지만, 알다시피, 여러분 앞에 서는 모든 교수님들도 다 똑같이 이런 말을 하실 것입니다. 만약 그들이 그렇게 생각하지 않는다면, 그들은 가르치지 말아야 합니다.  
하지만 차이는, 제가 이렇게 말한다면, 저는 확실히 그렇게 한다는 것입니다. 이것은 가장 중요한 과목입니다. 저는 여러분들이 간직하게 될 내용들을 가르치게 될 것입니다, 여러분들이 자기 것으로 만들 수 있는 것들을 가르칠 것입니다. 그래서 우리느 는 이것에 대해 더 논의해봐야 합니다.  
제가 원하는 것은 여러분이 고체화학을 공부하면서 얻게 될독특한 관점으로 제대로 인식하는 것입니다. 그래서, 제가 하고 싶은 것은 약간의 소개를 하려는 것입니다, 어떻게 진행되는지를 알려주기 위해서.  
그래서, 제 자신에 대해서 좀 소개를 하려고 합니다, 그리고 조교에 대해서, 그리고 만약 제가 조교에게 유인물을 나눠주라고 하면, 여러분은 세 개의 유인물을 받게 됩니다. 자리에 앉아있으십시오, 우리가 갖다줄것입니다.  
지금 못 받는다면, 나중에 많은 복사본이 있으니까 괜찮습니다. 그리고 우리는 웹사이트에 모든 것을 올릴 것입니다. 그러니까 제가 저의 배경을 좀 설명하도록 하지요, 여기서 무슨 일이 일어나는지를 설명하면서. 저는 캐나다에서 태어났습니다.  
저는 토론토 대학교를 다녔고 저는 화학 야금술을 배웠습니다. 여러분은 아마, 왜 화학야금술을 배운 사람이 여기에서 화학을 가르치고 있는거지?하고 말할 수도 있겠습니다. 음, 박사학위를 따고 나서, 저는 1977년에 박사후 연구원으로 여기에 오게 되었습니다.  
저의 계획은 여기에 1년이나 2년동안 있다가, 다시 캐나다로 가는 것이었습니다, 그런데 저는 때를 놓쳤습니다. 그래서 저는 1978년에 교직원이 되었습니다, 그래서 제가 처음에 하게 된 교생실습수업은 3.091 암송이었습니다. 그것은 2개의 수업으로 되어있었습니다.  
하나는 오전8시, 그리고 또 하나는 오전9시. 우리는 오전8시 수업이 없습니다, 적어도 최근에는 없었습니다. 아마 그것이 다시 부활할지도 모르겠습니다. 음, 의 연구분야는 전기화학입니다. 그래서 저는 지금 화학을 가르치고 있습니다.  
전기화학은 화학의 분야 중에서 가장 중요한 것입니다. 왜 아닙니까? 여러분이 열정을 쏟을 곳을 찾고 그것을 추구하십시오. 저는 비수 전자화학에 관심이 있습니다. 저는 물에 관심이 없습니다. 저는 비수 전자화학에 관심이 있습니다, 그래서 녹은 소금과 중합체, 응용 연구에 관심이 있습니다.  
우선, 환경에 관심이 있다는 것은 출에 관한 기술처럼 들립니다, 정제하는 것, 금속을 재활용하는 것. 이런 것들은 모두 화학적인 변화입니다. 두번째는, 죄송합니다, 두번째는 배터리에 관한 것입니다. 저는 전기로만 가는 자동차를 제 생애에 갖고 싶습니다.  
저는 개인수송용 자동차에 쓰이는 내연기관의 마지막을 보고 싶습니다. 저와 그 사이에 놓여있는 유일한 장애물은 바로 적당한 배터리입니다. 중요한 문제를 찾아내십시오. 그것을 연구하세요, 거기에 무선 장치를 만드는 것은 말할 것도 없습니다.  
그녀는 운전을 합니다, 그리고 핸드폰으로 전화를 하고, 그리고 사진기사를 바라봅니다. 그리고 마지막은, 우리는 꿈을 꾸어야 한다는 것입니다. 우리는 날마다의 삶속에서 꿈을 꾸어야 합니다. 별에 대해서 이야기해봅시다. 만약 우리가 달을 향해 간다면, 우리는 화성을 향해서 갈 것입니다, 우리는 산소를 만들어낼 수 있어야 합니다, 구조적인 금속과 광전지의 물질을 만들어내야 합니다, 원래의 장소에 있는 자원을 가지고서.  
저는 역시, 그것에 대한 연구를 한 적이 있었습니다. 그것은 이런 것입니다: 나 자신에 대한 조금의 배경설명이었습니다. 그럼 이제, 수업3.091에 대한 개략적인 설명을 해봅시다. 이 모든 것은 웹사이트에 올릴 것입니다. 메모를 해도 좋습니다.  
그냥 즐기면서 들어도 됩니다. 이 유인물이 시험에 나올까 걱정을 안해도 됩니다, 최소한 저의 인생이야기는 시험에 안나옵니다. 그것은 너무 저 중심적이니까요. 그래서 여러분이 공학 시스템을 본다면, 그 공학 시스템의 모습은 그것의 디자인과 구조에 대한 함수입니다.  
그리고, 그것은 컴퓨터에서 생활시스템까지 아무것이나 될 수 있습니다. 우리는 입체회로소자입니다. 우리는 그러한 물질들로 만들어졌습니다. 이것은 고분자 화학입니다. 이것들은 광검출기입니다, 두 전자볼트의 띠 간격을, 눈에 보이는 빛으로 표현을 합니다.  
그것들은 비화 갈륨으로 만들어지지 않았습니다. 그것들은 유기물질로 만들어졌습니다: 똑같은 규칙, 똑같은 화학법칙이 이 레이저가 초록색빛을 내도록 하는 것이 광검출기가 작동하게 만듭니다.  
구조물은 어떤가요? 구조물은 솜씨와 재료의 선택의 결합입니다. 이 컴퓨터를 받으세요, 제가 규소를 빼면, 저는 비화 갈륨으로 대체할 것입니다, 나머지는 모두 그대로 두세요.  
비화 갈륨은 규소보다 10배 빠르게 반응을 합니다. 순간적으로, 디자인의 변화없이 10배가 빨라진 시계를 갖게 되는 것입니다. 그것이 바로 재료선택의 힘입니다, 그런데 왜 그런거죠? 성질때문에 그렇습니다.  
물질은 성질들의 덩어리입니다. 개념적으로 말하면, 그것들은 성질들의 모임입니다. 이것은 무엇입니까? 여러분들은 이것을 알루미늄 캔이라고 할 것입니다. 아닙니다, 이것은 성질들의 모임입니다. 이것은 음료수통입니다. 저는 이것을 붕규산유리로부터 만들 수 있습니다.  
저는 이것을 중합체로부터 만들 수 있습니다. 이것을 금속으로부터 만들 수 있습니다. 저는 이것을 철이나 알루미늄을 통해서도 만들 수 있습니다. 제가 원한다면 이것을 티타늄으로도 만들 수 있습니다. 금으로도 만들 수 있습니다. 제 방식대로 한다면 저는 백금으로 만들고 싶습니다.  
왜 그렇습니까? 성질들의 모임: 물리적인 강도, 화학적으로 불활성한 정도, 조립의 쉬운정도: 그것이 유일한 문제가 아닙니다 아닙니다. 비용, 아, 결정적인 문제가 있군요. 그럼, 성질, 우리는 이러한 성질들을 어디서 갖는 것이지요? 여기: 구조에서 갖습니다, 명백하게.  
모두가 그것을 압니다. 구조를 바꾼다면, 그것은 성질을 바꾸는 것입니다. 하지만 이것은 다릅니다. 제가 여러분에게 말하려는 것은 좀 다른 것입니다. 제가 여러분에게 말하려는 것은 왜 수업3.091를 들어야 하냐는 것입니다.  
성질은 구조의 유일한 기능은 아닙니다. 그것은 순간적인 원자배열을 하게 하는 기능이 있습니다, 우리가 어떻게 원자를 배열하는지: 똑같은 구조입니다, 간단한 예를 들자면, 1인치의 두꺼운 소나무 판과, 1인치의 두꺼운 합판이 있습니다.  
둘다 소나무로 만들어졌습니다; 둘다 1인치의 두께입니다. 어떤 것이 물리적 강도에서 더 우수합니까? 합판입니다. 왜 그렇습니까? 왜냐하면 합판은 얇은 조각으로 나누어져서 널결로 얇은 판이 겹쳐서 만들어졌기 때문입니다. 그래서, 구조 하나만으로는 질문에 답을 할 수 없습니다, 왜 합판이 그냥 견고한 소나무판보다 더 우월합니까? 그것은 원자배열과 관련이 있습니다.  
3.091수업의 주제는, 이것이 대략 화학이라는 것인데, 원소의 전자적인 구조가 이해하는 열쇠라는 것입니다, 화학적인 결합만을 의미하는 것이 아니라, 넓은 범위에서의 원자적인 배열을 의미합니다.  
그래서, 이제 강의계획서를 봅시다. 자, 여기 강의계획서가 있습니다: 두 개의 큰 블록이 있는데, 첫번째 블록은 화학의 일반적인 원리에 대한 것이고, 그것은 여러분이 수업 3.091이나 수업5.111 또는 수업5.112을 들었을 때와 같습니다. 이것은 여러분의 보험증권과 같습니다.  
이것은 여러분이 수업3.091를 들을 때 보장할 수 있는 부분입니다, 여러분은 나중에 수업5.12를 들어도 됩니다. 여러분은 화학공학자가 될 수 있습니다. 여러분은 의학전문대학원을 갈 수도 있습니다. 그리고 나서, 이것은 장치와 공학시스템과 관계가 있는 전문적인 주제입니다.  
그러면, 이제 유인물을 봅시다. 제가 15-20분동안 할일은 모두가 알 수 있게끔 이 수업이 어떻게 운영될 것인지를 설명하는 것입니다. 저는 여러분이 어떤 수업을 신청했는지 스스로 알기를 바랍니다.  
교재는 여기 나와있는 것입니다. 2번째 판입니다. The Coop에서 살 수 있습니다. Quantum Books에서도 살 수 있습니다. 첫번째 판도 있는데 이것과 매우, 매우 유사합니다. 굉장히 적은 부분만 다릅니다.  
연습문제풀이 숙제에서 문제번호가 다른 것들이 좀 있습니다. 여러분이 책을 사든지 말든지는 상관이 없습니다. 저는 Wiley사를 위해서 일하지 않습니다. 저는 Wiley사의 주식을 갖고 있지 않습니다. The Coop의 주식도 갖고 있지 않습니다. 여러분이 책을 사든지 말든지 상관없습니다.  
여러분이 책을 원한다면 보여드리겠는데, 저것이 제가 사용하는 책입니다. 강의, 강의는 월, 수, 금 오전11:00시에 하거나, 아니면 월, 수, 금 1:00시에 합니다. 등록한 사람 수는, 제가 마지막으로 본 것이, 600명이었습니다. 그래서 등록관계자의 컴퓨터는 수업을 지금하는 11시 강의와 1시 강의로 나눈 것 같습니다.  
수강정정을 하고 싶으면, 힐러리나 로리한테 가십시오, 그리고 정정하세요, 왜냐하면, 일부 사람들은 자리가 없기 때문입니다. 만약 모든 사람들이 정해진 자리로 간다면, 모든 사람이 자리에 앉을 수 있을 것입니다.  
그래서, 예의상, 우리가 지시를 따르는 것이 중요하다고 생각합니다. 그래서, 여러분이 1:00시 수업에 가고 싶으면, 환영합니다, 하지만 제 조교들과 조정을 해야합니다. 1:00시 수업은 인원수가 더 적어야 하기 때문입니다.  
대략 150명쯤 되는 수업입니다. 그리고, 첫번째 층 빌딩의 코너주변에 있습니다, 6-120. 그래서,  
11:00시는 10-250호실에 있을 것이고, 1:00시 수업은 6-120호실에 있을 것입니다. 그래서, 월, 수, 금이 강의시간표이고: 제가 말합니다, 여러분은 듣기만 하십시오.  
저는 칠판에 뭘 좀 쓸 것입니다, 저는 스크린에 올릴 것입니다, 등등. 더 높은 수준을 배우는 것은 그것은 이것의 반복입니다. 암송이라는 것은 좀 오래된 단어입니다, 초기의, 뉴잉글랜드 단어입니다.  
식민지시대로 돌아간다면, 교육은 차가운 방에서 원래 아이들을 싫어하는 사람이 들어와서 누군가를 보고 말합니다, 얼굴을 찡그린채 소리를 지릅니다, "사도웨이! 서서 암송해봐!" 저는 암송을 합니다, 무엇이든간에, 미국연합규약을.  
저는 분명히 서서, 부츠속의 다리는 떨고있고, 제가 실수할때까지 기다려서, 그래서 벌을 받고, 호되게 꾸지람을 받고, 또 다른 사람에게 똑같은 고통을 줄 괴물에 의해서 자존심은 철저히 짓밟힙니다.  
그것이 옛날의 교육이었습니다. 우리는 올해에는 좀 다르게 할 것입니다. 그래서, 저는 암송시간에는, 제가 가르치는 사람들에게 이렇게 하지말라고 얘기를 해두었습니다. 그 대신에, 수업에는 나오십시오.  
여러분이 일정을 조정하십시오. 저는 그들에게 여러분에게 네 번, 다섯 번의 강의를 주지말 것을 부탁했습니다. 여러분은 수업에 여러분이 할 질문을 준비해오면 됩니다. 저의 수업에 와서, 메모를 좀 하고, 제가 말하는 모든 것을 기록하지 않아도 됩니다.  
여러분이 이해못한 것을 적어갈 수도 있습니다. 그러면 암송시간에 가십시오. 그들이 처음으로 하게될 말은좋은 아침, 또는 좋은 오후일 것입니다, 그리고 나서 그들은, 질문이 뭐지요?라고 할 것입니다. 그 다음에는, 그들이 일정을 짤 것입니다.  
어떤 사람은 이해가 안갔다고 합니다, 지난 강의의 마지막에서 보어모형을 설명할 때. 이해가 안갔습니다,라고 합니다. 다른 사람은 이렇게 말을 할 것입니다, 저를 위해서 연습문제숙제 3번을 풀어주실 수 있으세요? 그래서 그들은 일정을 짭니다, 알겠습니까? 그런 암송은 화요일, 목요일에 있습니다.  
그래서, 여러분은 이런 시간이 있을 것이고, 화요일, 목요일 둘 다 똑같은 시간에 가게 될 것입니다. 강의에서도 이것과 똑같습니다. 시간대를 바꾸기를 바라면, 과목관리자의 허가를 받으면 그렇게 할 수 있습니다, 왜냐하면 그런 시간대가 적은 인원수라도 갖는 것이 매우 중요하기 때문입니다.  
저는 인원수가 20명이하였으면 좋겠습니다. 여러분이 조교들의 도움을 잘 받을 수 있도록. 저는 한 시간대당 30명씩 들어있지 않기를 바랍니다. 그래서, 시간대들이 많습니다. 그것은 아침9시에서 오후4시까지 운영됩니다, 하루의 중간시간대에 다양한 시간대로, 이것은 가장 인기가 많은 시간대입니다.  
그리고, 만약에 바꾸고 싶으면, 관리자의 허가만 받는다면 가능합니다. 그리고, 여러분은 그렇게 할 이유가 있어야 합니다. 여러분은 그렇게 할 수 없습니다, 저는 아침에는 할 수 없습니다라거나 아니면 제 여자친구가 다른 이 시간대에서 하고 있습니다,라고 하면 안됩니다.  
아닙니다, 저는 자유시간이 없습니다; 저는 여기에 월, 수, 금에 11:00시까지 와야한다고 들었습니다. 저는 등록처에 가서, 음, 저는 정말로 다른 시간대에 하고 싶은데요,라고 할 수 없습니다. 안됩니다, 안됩니다. 하지만 만약 여러분이 UROP가 있다면, 아니면 운동연습이나 그런 것들이 있다면, 그런 것은 허락해주겠습니다.  
그래서, 시간대를 꼭 지켜주십시오. 그리고, 지금, 신규등록생들을 위해서, 우리는 몇몇의 시간대를 열어두었습니다. 그래서, 이 세 개는 인원수가 모자릅니다. 만약, 여러분이 이 세개로 시간대를 바꾸고 싶으면 하면 됩니다, 지금은 인원수가 매우 적습니다.  
우리는 11:00에 하나를 두었고, 2:00에 또 하나를 두었습니다, 그리고 또 1:00에 하나를 두었습니다. 이 시간대가 여러분과 더 잘맞는다면, 다시말하지만, 힐러리나 로리의 허가를 받고 바꾸십시오.  
오, 그리고, 등록된 주제들에 대해서 말을 해보자면, STS에 의해서 제공되는 보충과목, 역사, 사회, 고체화학은 화요일, 목요일에 2-136호실에서 11:00에 진행됩니다.  
지금은 인원수 미달입니다, 그래서 만약 여러분이 아직 인문학강좌를 수강하기 원한다면, 이것은 CI-H작용을 견디어 냅니다. 그것에 대해서 생각해보십시오. 그것의 시간에 대한 질문이라면, 강사와 함께 그 질문을 올리십시오, 우리는 인원수가 적을 때를 말하는 것입니다.  
저는 수강신청인원이 수십명이 될 것으로 예상을 합니다, 그래서 만약 여러분의 시간이 이 강의를 듣는 다른 사람의 시간과 겹친다면 쉽게 조정될 수 있을 것 같습니다. 숙제: 3.091수업은 다릅니다. 저는 숙제를 배우는데 도움이 되도록 내줄 것입니다.  
저는 숙제를 내줍니다, 그럼 여러분은 숙제문제가 처음에 모범답안과 함께 나오는 것을 볼 수 있을 것입니다. 여러분이 숙제를 하면서 배우게 되기를 바랍니다. 저는 여러분이 어려운 문제를 몇시간동안이고 풀고 제출해서 성적을 평가받기를 원하지 않습니다.  
저는 그렇게 하지 않습니다. 이런것의 일부는 여러분이 고등학교에서 대학교로 오면서 생각하기 시작했을 것입니다. 제가 이것을 통해서 말하고 싶은 것은 여러분이 배우는 것에 대해서 주인의식을 가졌으면 좋겠다는 것입니다. 그래서 저는 여러분에게로 와서, 숙제했나요?라고 물어보지 않을 것입니다. 그래서 여러분이 숙제를 안해도 된다는 증거로서 여러분의 숙제를 걷지 않을 것입니다.  
그래서, 쉽습니다. 없애버리는 것은 쉽습니다. 화학을 많이 들은 사람들은, 수업의 초반은 복습을 많이 할 것인데, 그럼 여러분은 무관심해질 것입니다. 그렇게 하지 마세요.  
좋은 공부습관을 들이십시오. 숙제는 그것의 좋은 평가입니다. 숙제문제를 푸는데 시간을 할애하십시오. 하지만 확실히 하기 위해서, 관심을 불러일으키기 위해서, 매주 화요일 암송시간에는 숙제내용에 기초한 10분간의 퀴즈를 볼 것입니다.  
그래서, 만약 여러분들이 숙제문제를 풀었다면, 여러분은 숙제퀴즈를 쉽게 풀 수 있을 것입니다. 만약 숙제문제를 보지 않았다면, 숙제문제를 푸는데 어려움이 있을 것입니다. 그래서, 숙제를 냄으로서 숙제를 점수로 평가하지는 않을 것입니다.  
여러분 최종점수에서 숙제점수가 차지하는 비중은 매주 퀴즈점수를 다 합해놓은 것만큼입니다. 그리고, 여러분은 퀴즈를 꼭봐야 합니다. 시험을 안본다면, 0점입니다, 그리고 저는 여러분 점수의 평균에 0점을 넣어서 계산을 할 것입니다. 그 수업에 못온다면, 조교에게 연락을 하십시오, 여러분의 암송 선생님한테로 가서 말하면, 여러분은 원래시험시간에서 일주일내에 보충시험을 칠 수 있습니다.  
저는 여러분이 복구할 수 있도록 모든 기회를 주려고 합니다, 하지만 결국은 여러분들의 교육입니다. 저는 여러분이 배우는 것에 주인의식을 가졌으면 좋겠습니다. 그래서, 모든 점수가 계산이 됩니다. 평균에서 가장 낮은 점수를 삭제하는 것은 없습니다. 어떤 수업에서는 아마 이렇게 하는 것도 있을 것입니다.  
어떤 학생들은 저에게 와서 이것이 MIT의 법칙이라고 말합니다. 저는 여기에 26년동안 있었습니다. 저는 규칙이 무엇인지도 압니다. 숙제에 대한 이야기가 나와서 하는 말인데, 첫번째 숙제가 있습니다. 오늘 내주는 숙제입니다. 여러분들은 모범답안을 받을 것입니다, 그 숙제에 기초해서 14일 화요일 암송시간에 퀴즈를 볼것입니다.  
그리고, 숙제의 주제에 기초를 합니다. 그래서 저는 누가 변호사를 데리고 와서, 문제는 39번 문제같아보였는데, 정확히 그것은 아니였어요,라고 말하는 사람들이 없기를 바랍니다. 제가 무슨말을 하는지 알겠지요.  
강의를 어떻게 진행할 건지를 계속 말해보도록 하지요. 매주 숙제에 덧붙여서, 매월 시험이 있습니다. 그것은 다 일정이 잡혀있습니다. 그래서 여러분은 계획짜서 대비할 수 있습니다. 매월 시험 날짜는 이렇습니다: 9월 29일, 10월 27일, 11월 17일입니다.  
시험은 정규학기 기간에 볼 것입니다. 저는 여러분이 수강정정기간을 거치면서 유대감이 형성되었을 것을 압니다, 다양한 사람들 사이에 빈자리라고 알려진 고체상태결손을 메우기 위해서 시험을 써서 하는 것이 여러분에게 훨씬 좋을 것이라고 생각됩니다.  
그래서, 시험날에는, 우리는 그림자 방을 가질 것입니다. 우리는 여러분들을 분리해 놓을 것입니다. 그래서 몇몇은 여기에서 시험을 보고, 몇몇은 다른 방에서 시험을 볼 것입니다. 하지만 정규학기 기간에 시험을 볼 것입니다.  
50분간 시험을 볼 것입니다. 그리고, 마찬가지로, 1:05에서 1:55까지 보는 시험이 있습니다: 이와 비슷한 난이도로 보는 서로 다른 두 개의 시험이 있습니다. 저는 작년에 이렇게 했었는데, 세 개의 시험에서의 점수차이는 1%보다 적었습니다.  
그래서, 제 생각에는 우리가 능숙한 것 같습니다, 저의 조교가 시험을 비슷한 난이도로 조정하는 그런 능력이. 하지만 다시말하지만, 여러분은 할당된 방으로 들어가게 될 것입니다.  
안그러면, 우리는 자리가 모자랍니다, 아니면 시험종이가 부족하거나 그럴 것입니다. 어쨌든, 시험에는, 내일은 이러한 유인물을 갖게 될 것입니다, 숙제를 푸는데 쓸 수 있는, 그래서 만약 여러분이 시험을 본다면, 원소의 주기율표의 복사본을 가져와도 됩니다.  
우리는 항상 풍성한 표를 줍니다, 전자의 질량이나 빛의 속도를 포함하는, 중요한 숫자이고 필수적인 숫자입니다. 그리고, 덧붙이자면, 여러분은 한 장의 종이를 가져와도 됩니다, 한 장이 8 1/2 x 11의 크기인, 그 종이에 쓰고 싶은 모든 것을 쓰고와도 됩니다.  
앞쪽에 쓸 수도 있고; 뒷쪽에 써도 됩니다. 모서리에 써도 되고 아무데나 써도 됩니다. 여러분은 써도 되고; 인쇄를 해도 됩니다. 저는 학생들이 우표만한 크기로 시험지를 사진복사해오는 사람들도 봤습니다.  
여러분이 거기에 뭐를 쓰든지 상관없습니다. 그렇게 하는 의도는 여러분들이 필요하다고 생각하는 자료를 주기 위해서입니다, 그래서 내가 여러분이 무엇을 기억했는지를 보려는 것이 아니라 무엇을 배웠는지를 평가하기 위해서입니다, 어떤 것을 기억하는 것이나, 오케이, 그리고 물론, 어떤 것을 계산하는 것이나.  
이 과목에는 기말고사가 있습니다. 세 시간동안 보는 기말고사입니다. 기말고사 기간은 올해 13 -17일입니다. 기말고사가 끝나기 전까지 다른 지방으로 가는 계획을 세우지 마십시오. 조교선생님한테가서, 저는 굉장히 좋은 티켓을 가졌는데 제가 13일날 떠나요,라고 말하지 마십시오.  
아닙니다, 여러분은 여기에 기말시험을 치르러 올 것입니다. 하지만 저는 이렇게 말할 것입니다, 여러분들이 기말시험을, 일정을 알기 때문에 그렇게 할 수 없다고. 그리고, 여러분은 10월 1일에. 등록처가 학사일정을 유인물로 만들 것이라는 것을 알아야 합니다. 여러분들이 그것을 알기 때문에, 전화로, 인터넷을 통해서, 티켓을 예매해야합니다.  
보스턴 지역에는 학위를 주는 곳이 30개가 있습니다. 그들은 서로 다른 기간에 시작을 합니다. 그들은 대부분 크리스마스이전에 끝납니다. 모든 사람들은 그들의 애완견을 데리고 로건 공항에서 자리를 구하려고 합니다.  
그래서, 여러분들이 이젠 스케줄을 알기 때문에, 일정을 조정하십시오. 하지만 기말고사를 보러 여기는 와야합니다. 평가: 신입생들은, 이것은 그냥 합격/불합격입니다, 기록을 하지 않습니다. 신입생들이 이것을 통과하기 위해서는, 여러분은 C이상은 받아야 합니다.  
신입생이 아닌 사람들은, 모든 범위의 알파벳을 받습니다, A, B, C, D, F 모두가, 여러분들에게 주어질 수 있습니다. 최종 성적은 어떻게 결정이 납니까? 저는 이미 숙제에 대해서 말을 했습니다. 이것은 1/6이 되어야 하는데, 이것을 계산하면 얼마가 되는지는 모르겠습니다.  
그래서 저는 정확히 16.75를 만들었습니다. 그래서, 숙제는 배점이 1/6이 됩니다. 그것이 암송시간에 매주 퀴즈점수들의 평균입니다. 세 번의 매월 시험도 1/6의 분량을 갖습니다.  
그래서, 1더하기 3은 4입니다, 4/6, 2/6가 남습니다, 아니면 1/3이 남습니다. 그래서 기말은 33%의 가치를 갖는 것입니다, 맞습니까? 그것이 결정적인 것입니다. 그리고 C는, 절대평가로 했을 때 50%아래가 나올때 나옵니다.  
저는 여러분들이 배우기를 바랍니다; 저는 여러분들이 다른 수강자들과 경쟁하기를 바라지 않습니다. 상대평가를 하지는 않습니다, 알겠죠, 상대평가는 하지 않습니다. 그럼, 그것이 절대적으로 통과인지는 어떻게 알지요? 우리가 시험을 만들때, 시험을 만들때, 저는 조교들과 앉아서 이렇게 말합니다, 좋습니다, 이 문제에 대한 점수배점을 짜보자.  
그것이 10점의 가치가 있다고 합시다. 제가, 음, 그것을 부분점수로 5나 6을 주자, 아니면 10점을 다주자,가 말이 되어야 합니다. 만약 어떤 사람이 기본적인 개념을 쓰면, 숫자계산 오류에도 불구하고, 기본적인 개념을 적으면, 그 사람은 최소한 10점중 5점은 얻습니다.  
어떤 학생이 기본적인 개념을 완성하지 못했으면, 그 학생은 실패를 하는 것입니다, 4점이나 그 이하를 받습니다. 그리고, 만약 그렇지 않으면, 그럼 우리는 점수배점을 다시할 것입니다, 그렇죠? 그래서, 여러분이 1년동안 열심히하고, 개념을 완벽하게 이해하면, 50은 그냥 통과입니다.  
우리는 그런 식으로 할 것입니다, 상대평가를 적용하지 않습니다. 하지만 저는 수업태도도 보기도 합니다. 여러분이 수업에 어느정도의 관심을 보이는지를 보여주기 위해서, 17일에, 17일의 금요일에, 저와 저의 조교들이 어디있을지 압니다.  
여기서 멀지 않은 회의실에 갑니다, 그리고 이 수업에 있는 모든 사람들의 수업태도를 평가합니다. 모든 사람의 명단을 살펴볼 것입니다. 그리고 우리는 무엇을 보는 것일까요? 우리는 태도를 보는 것입니다.  
우리는 태도를 보는 것입니다. 명백하게, 여러분의 누적점수가 75라면, 여러분은 통과를 했습니다. 그렇지만, 저는 50 근처에 있는 사람들을 자세히 볼 것입니다, 왜냐하면 저의 점수배점이 그렇게 정확한지를 살펴봐야 하기 때문입니다. 그래서, 어떤 학생이 고등학교때 안좋은 화학성적을 가지고 대학교에 와서 첫번째 시험을 실패하고, 열심히 공부해서 나아졌지만, 두번째 시험도 실패하고, 세번째 시험은 통과하고, 기말시험은 잘 쳐서, 누적점수가 48점이라고 합시다.  
저는 그 사람을 통과시킬 수 있습니다, 왜냐하면 저는 경향을 보기때문입니다. 만약 어떤 학생이 고등학교에서 2년동안 화학을 배우고, 첫 시험에서 95점을 맞고, 두번째 시험에서 70점을 맞고, 세번째 시험은 실패하고, 기말시험을 실패하고, 누적점수를 48점을 받는다고 합시다.  
저는 그 학생을 저기에 놓을 것입니다, 왜냐하면 그 학생은 최선을 다해서 투자하지 않았기 때문입니다. 그 학생은 배우는데 있어서 주인의식을 갖지 않았습니다. 그 학생은 수업3.091의 공동체의 일부가 되기를 원하지 않는 것입니다.  
사실, 만약 방금 말했던 사람이 48점을 받고 성적이 안좋았던 아까전 사람이 46점을 맞았다면, 저는 여전히 46점을 맞은 사람은 통과시키고, 48점을 맞은 사람을 불합격시킬 수도 있습니다. 제가 원한다면, 저는 46점을 맞은 사람에게 A를 줄 수도 있습니다.  
저는 교수이기 때문에 제가 하고 싶은 것을 다할 수 있습니다. [웃음] [박수] 또 다른 것을 제가 무엇을 할 수 있냐면, 누구를 탈락시키라는 요구를 받아들일 수 없습니다. 저의 학사팀은 제가 여기서 무엇을 하든지 요구를 하지 않습니다, 알겠습니까? 그들은 모릅니다.  
그들은 정말 모릅니다. 그래서, 만약 모든 사람이 수업내용을 완벽하게 이해하면, 저는 A를 거저 줄 수 있습니다. 그들은 저에게, 6명중에, 한 명은 반드시 낙제를 해야해라고 말할 수 없습니다. 안됩니다, 그러니까 제가 하고 싶은 말은 저는 여러분이 합격하기를 바라는 것입니다, 그리고 저는 여러분들이 성공할 수 있다는 것을 압니다.  
교직원은 세가지의 중요한 전문적인 활동을 합니다. 하나는 가르치는 것입니다. 하나는 연구입니다. 세번째는 행정일입니다. 우리는 위원회를 위해서 일을 합니다. 최근 3년동안 저는 학부행정과 재무보조 위원회에 있었습니다.  
여러분들이 지원을 할때쯤 저는 위원회에 있었습니다. 저는 여러분들의 서류를 좀 읽어봤습니다. 저는 선발기간때에 있었는데 산더미만한 지원서를 받는 곳입니다: 11,000개의 지원서가 있었습니다. 여러분은 굉장히 치열한 경쟁률을 뚫고 여기에 온 것입니다.  
저는 이 방에 있는 사람들 개인의 능력을 압니다. 저는 저기에 앉아있었습니다. 그때는 애국기념일일때였습니다, 아니군요, 대통령의 날이 있는 주말이었습니다, 여기에 금, 토, 일, 월동안 앉아서 서류들을 심사하면서: 통과, 안돼, 절대 안돼라고.  
[웃음] 보세요, 여기에 있다는 것은 여러분들이 미안해야 한다는 것은 아닙니다. 어쨌든, 여러분은 여기에 있습니다. 여러분은 해냈습니다. 그리고 저는 이 방에 있는 모든 사람들이, 우선, 여기에 속한다고 생각합니다. 여기에 있는 모든 사람들은 수업3.091만을 통과할만한 지적인 조직일 뿐만 아니라, 수업3.091에서 번창할 사람들입니다.  
그리고, 저는 여러분들이 성공하기를 바랍니다. 수업3.091에서 실패하는 사람들은 수업3.091에 실패하는 것을 선택하는 사람들뿐입니다. 그들은 수업에 빠지기로 선택을 합니다. 숙제를 안하기로 선택을 합니다. 그들은 암송선생님들과 교류하지 않기로 선택을 합니다.  
저는 왜 그 학생들이 그런 선택을 하는지를 모르겠습니다. 웹사이트: 웹사이트는 읽는 자료를 포함해서 많은 좋은 것들을 포함하고 있습니다. 여러분들은 수업에 오기전에 이것들을 읽고 와야합니다. 저는 그것들을 칠판에 쓰지 않을 것입니다, 고등학교 선생님처럼.  
전 더이상 그렇게 하지 않을 것입니다. 여러분들은 주인의식을 가질 것입니다. 그래서 여러분들은 웹사이트로 가서. 그리고 또 여러분들이 웹사이트에서 찾을 수 있는 다른 것들은 지난 숙제, 지난 시험, 모든 자료들입니다, 그리고 그들은 이것을 동영상으로 녹화를 합니다.  
어쨌든, 그들은 올해 고도의 기술로 녹화를 합니다. 그래서, 이것의 일부가 오픈코스웨어에 올려질 것입니다. 그래서, 만약 인터넷에 보여지기 원하지 않는 사람들은, 우연히라도, 인터넷에 보여지기를 원하지 않는 사람들은, 카메라에 찍히지 않는 범위에 앉으십시오.  
그게 제가 말해줄 수 있는 전부인것 같습니다. 그래서 이런 카메라들이 여기에 있는 것입니다. 그래서, 여러분들은 이것을 클릭할 수 있습니다. 필요할 때 언제든 사용할 수 있습니다. 그래서, 우연히, 매우 드물다는 것은 알지만, 혹시나 수업에 빠지게 된다면 인터넷으로 다시 봐도 됩니다.  
버니어가 있습니다, 밀어서 쓸 수 있는 눈금. 그래서 만약 제가 수업을 너무 빨리 나간 섹션이 있었다면, 여러분은, 오, 딱 그 5분만 다시 볼 수 있다면, 여러분은 클릭해서, 그 5분에 초점을 맞춰서, 몇번 돌려보면, 그럼 그들은, 아직도 교수님이 무슨말을 하시는지 모르겠어,라고 할 수도 있을 것입니다.  
그러면 암송선생님한테로 가면 됩니다. 이런 식으로 일이 일어납니다. 웹사이트로 가서, 옆에 바들이 많이 있는데, 강의 비디오가 있습니다. 거기에 강의주제들이 있습니다. 거기에 읽기자료가 있습니다.  
그리고, 거기에는 굉장히 많은 정보가 있습니다, 암송선생님들의 명단이 있습니다. 그래서, 여기에 읽기자료가 있습니다. 오늘은 예시로서, 비전 진술이 있고, 행정적인 세부사항이 있은 다음에 마지막은 조금 수업을 할 것입니다.  
그리고, 만약 여러분이, 책을 열고 1장을 보고싶으면 펴보십시오. 네, 그것이 연습문제입니다. 하지만, 다시말하지만, 그것은 여러분에 달려있습니다. 몇몇의 주제는, 별로 만족스럽지는 않지만, 그것들을 해결해야 합니다.  
학사팀은 제가 화학적인 말로 뭐라고 하든 상관을 안합니다. 하지만, 그들은 이것에 매우 신경을 쓰더군요. 그래서 저는 복종하려고 합니다. 그럼, 학구적인 정직함: 단순하게 말해서, 수업3.091에서 컨닝을 하면 안된다는 것입니다. 이것이 놀랍나요? 컨닝하면 안됩니다! 이것을 다 알지요.  
로마의 시인이자 철학자는 사람은 정보를 얻는 것보다 계속 상기하는 것이 더 필요하다라고 말했습니다. 이것을 알지요. 저는 여러분에게 새로운 것을 가르치는 것이 아닙니다. 그래서 여러분들이 시험을 칠때, 다른 사람들의 정보를 받아들이지 마십시오.  
다른 사람들이 한 일을 자신이 한 것처럼 하지 마십시오, 그리고 시험감독관에 의해서 금지된 방법으로 기억하는 것을 돕는 방법을 쓰지마십시오. 저는 도움을 주는 한장의 종이는 허락했습니다. 그리고 여러분은 주기율표도 가졌습니다.  
더 이상 뭐가 필요한가요? 충분합니다. 그리고, 시험에 관해서, 많은 사람들이 연필로 답을 씁니다: 어떤 것을 지우고 그것을 다시 가지고 와서, 오 사실은, 이것이 제가 썼던 답입니다, 왜냐하면 우리는 그것을 보고 점수를 주었기 때문입니다, 이것은 완벽합니다.  
우리는 그것으로 얼마나 실수를 합니까? 그렇게 하지 마십시오. 그리고 또한, 우리는 여러분을 많은 단계로 나누어서 가르치려고 합니다. 우리는 여러분들에게 화학을 가르치려고 합니다, 그러나 저는 또 여러분들이 스스로 할 수 있는 전문가로 변하는 것을 가르치려고 합니다.  
행동규칙에는, 전문적인 행동은, 이 규칙에 의해서 구체화된 것은 여러분들의 전문적인 삶에 여러분이 고수하기로 기대되는 것과 비슷합니다. 여러분이 속였다는 기록을 남기고 싶지 않을 것입니다.  
여러분은 다른 사람들의 실적을 자기가 한 것처럼 꾸미면 안됩니다. 그래서 여기서 시작하지 마십시오. 그것은 자주 일어나지는 않지만, 여러분들에게 이야기를 해야겠습니다, 몇해전 기말고사에서, 몇몇의 사람들이 컨닝종이를 앞뒤로 교환하고 있었습니다.  
그들은 잡혔습니다. 그들이 왜 잡혔을까요? 왜냐하면 그들은 첫번째로, 여러분들은 여러분들만큼 똑똑한 사람들에게 배웠기 때문입니다. 그래서 여러분들은 잡힐 것입니다. 저의 조교는 굉장히 똑똑합니다. 그러니까, 운이라고 생각하지마세요, 자리를 정해서, 저는 어떤 사람을 공격할 수 있습니다.  
우리가 온타리오에 다시 돌아가있는 것같지 않습니다, 왜 그렇습니까? 저는 그곳에서 왔습니다. 여러분들은 여기에 있습니다. 그러니까 시도하지 마십시오. 여러분들은 잡힐 것입니다. 이 사람들이 걸렸습니다. 저는 학사위원회에 말해야 했고 그들은 경고를 받게 되었습니다.  
그들 중 한명은 2학년에 진급하지 못했습니다. 그것은 미친 짓입니다. 학기에는 패스/노 레코드로 학점을 매기는데 그것을 이용 못하는 것은 매우 기회비용이 큰 것입니다. 그리고, 여러분 학사위원회에서 규율에 관해서 가장 엄격한 사람들이 누구인지 아세요? 위원회는 교직원, 행정직원, 그리고 학생들로 구성되어 있습니다.  
그리고 그 위원회에서 가장 엄격한 멤버들이 누구인지 아세요? 바로 학생들입니다, 여러분의 동료들입니다, 그들은 그런 행동에 대해서 분을 참지 못합니다. 행동에 대한 말이 나온김에, 저는 좋은 교육환경을 유지하도록 만들어야 겠군요.  
대충 여기 앉아있는 사람들이 400명을 좀 넘는 것 같습니다, 그래서 저는 어떤 것을 예상하는데, 우리는 이렇게 생활하게 될 것입니다. 우선, 대화금지입니다, 이야기하는 것은 안됩니다. 여기서 조금 이야기하고, 저기서 조금 이야기하면, 다 더하면 소란스럽습니다.  
그래서, 제가 주장하는데, 말을 하지 마십시오. 음식물을 먹거나 음료수를 마시면 안됩니다. 음식물, 음료수 안됩니다. 우리는 뺨을 맞댈정도로 가까이 앉아있습니다. 어떤 사람이 도시락뚜껑을 열었는데 안에 뜨거운 음식이 있고 그러지 않기를 바랍니다. 그것은 옳지 않습니다.  
덧붙이자면, 주변에 쓰레기가 많이 돌아다닙니다. 아무도 쓰레기를 줍지 않습니다. 이것은 예외입니다. 이것은 의학적인 목적때문에 괜찮습니다. 목구멍이 마르지 않도록 하는 것입니다. 그리고, 맹세하지만, 프레스카가 들어있는 것이 맞습니다.  
그리고, 물론, 수업에 방해되는 행동을 하지 마십시오, 수업에 방해되는 행동을 하면 안됩니다. 무선 통신기들은 조용히 해야합니다. 그래서, 지금부터는 이런 소리가 들리지 않게 해야합니다, 이전에는 그런 소리들을 들었는데. 저는 그런 소리들을 용인했습니다, 왜냐하면 제가 미리를 얘기를 할 시간이 없었기 떄문입니다.  
하지만, 지금 이 시간부터는, 핸드폰소리가 나면, 퇴장해야 합니다. 이 방밖을 나가야 합니다, 오케이? 만약 시험중에 핸드폰이 울린다면 그때는 주님이 도와주시기를 바랍니다, 왜냐하면 핸드폰에는 문자보내기 기능이 있기 때문입니다.  
만약 시험중에 핸드폰이 울린다면, 저는 저기에 갑니다. 여러분 시험지를 잡고, 그것을 반으로 쪼개서, 여러분에게 0점을 줍니다. 저는 여러분에게 전문적인 행동양식을 가르치는 것입니다. 그것은 비전문적입니다. 제가 제정신이 아니라고 말할 수도 있겠습니다. 
저는 450명을 관리합니다. 저는 좋은 교육환경을 만들고 싶습니다. 여러분이 저 문을 지나서 나가면, 여러분 자유대로 행동해도 됩니다. 자유롭게 행동해도 됩니다. 누군가가 나가는군요. 안녕. 자 이제 시작합시다. 자 이제 지금부터 시작합시다.  
제발요. 핸드폰을 끄는데 소리가 필요한가요? 이 여자친구들에게 저녁밥을 사줘야 되나요, 지금 여러분에게 말합니다. 좋습니다, 핸드폰을 끄세요. 끌때 소리가 나더라도, 끄세요, 지금 끄면 됩니다. 그래서, 여러분들이 저 문을 나서면, 자유롭게 행동해도 됩니다.  
이제 우리는 계약에 들어갑니다. 여러분이 여기에 들어서면, 저에게 어떤 기대감을 가지고 있겠지요. 여러분은 제가 전문적으로 행동하기를 바랄 것입니다. 제가 여러분들을 존중하기를 바랄 것입니다. 제가 예의에 안맞는 말을 쓰지 않기를 바랄 것입니다.  
제가 여러분들을 기분나쁘게 하는 말을 하지 않기를 바랄 것입니다. 제가 잘 준비한 강의를 하기를 바랄 것입니다. 이거 아세요? 저도 여러분한테 기대하는 것이 있습니다. 저도 여러분이 수업에 오기전에 준비를 하고 오기를 바랍니다. 저는 여러분들이 자리에 조용히 앉아서, 다른 친구들을 배려하기를 바랍니다.  
저는 여러분들이 좋은 학습환경을 만드는 것에 도움을 주기를 바랍니다. 이것이 비합리적이지는 않지요, 그렇죠? 좋습니다. 여러분 수강 게시판을 본적이 있나요? 이게 무엇인지 아십니까? 이것은 수업3.091의, 리스트입니다, 5-0-7.  
5시간이 만나는 시간입니다. 여기서 3시간을 만나고, 2시간을 암송선생님과 보내는 것입니다. 0은, 실험실에서 보내는 시간이 없다는 것입니다. 7, 7은 무엇입니까? 여러분들이 공부를 하는데 보내야하는 시간입니다.  
그래서, 저는 서약을 합니다. 여러분이 일주일에 7시간을 이 공부를 한다면, 이 수업을 통과할 것입니다, 가까스로 통과하는 것이 아니라. 확실히 통과할 것입니다. 일주일에 7시간을 공부하지 않는다면, 제가 여러분에게 무엇을 해줄 수 있는지 모르겠습니다.  
그래서, 저는 여러분들이 성공하기를 바랍니다. 그래서, 제가 이것을 올릴께요. 이것은 배움을 위한 장소입니다: 암송, 읽기, 숙제하기를 위한, 아 그리고, 저건 저의 책임이군요, 강의하기. 암송: 저것은 조교들의 몫입니다.  
여러분은, 여러분은 읽는 것에 책임이 있습니다. 숙제를 해야합니다, 퀴즈를 봐야합니다, 시험을 쳐야 합니다, 기말시험을 쳐야합니다. 우리는 동료애가 있습니다, 배움에 대한 동료애. 여러분이 자라는데 필요한 것입니다.  
프랭클린은 여러분이 학교생활을 하면서 잃어버릴 때 남는 것이 교육이라고 했습니다. 그래서, 우리는 여러분이 보유하기를 바랍니다. 우리는 이제 시간이 얼마 안남았습니다. 저는 여러분들이 강의실을 이동할때마다 사람들이 이렇게 말하는 것을, MIT에 온것을 환영합니다,라는 소리만 듣게 되지 않기를 바랍니다.  
그래서, 저는 분류학적인 것, 분류, 학칭에 대해서 이야기하려고 합니다. 제가 아까 제가 하려는 것의 전격적인 캠페인은 화학 이상의 것을 소개하는 것이었습니다, 그러면 바드가 학칭에 대해서 뭐라고 말했는지를 봅시다.  
여기에는 아마도 자신을 구분할 줄아는 사람들이 있을 것입니다, 왜냐하면 그들이 로미오와 줄리엣 공연을 했기 때문에. 아니면 그 감독을 했기 떄문에. 아니면 그들이 세트장을 만들었기 때문에. 아니면 극본을 썼기 때문에. 저도 잘 모르겠습니다.  
그럼 지금 봅시다, 2막 2장에서. 이것을 기억할 것입니다, 로미오: "부드럽지만, 저쪽 창문을 통해서 오는 빛은. 동쪽에서 오는 것이고, 줄리엣은 태양입니다." 그것은 학칭과는 아무런 관련이 없습니다, 아무것도.  
빛의 분산과는 관련이 있겠지요, 아마도. 그럼, 학칭으로 가봅시다. Juliet줄리엣: "로미오, 로미오, 왜 당신은 로미오인 것이지요? 아버지를 부정하고 그 이름을 버리세요, 당신이 그렇게 하지 않으면, 맹세해주세요, 내 사랑, 저는 더이상 캐플릿이 되지 않을 것입니다." 그녀는 캐플릿입니다.  
그는 몽태규입니다, 알지요, 햇필드와 맥코이처럼, 적대하는 두 가문, 두명의 연인, 굉장히 오래된 버전이지요. 자 그럼, 로미오: "제가 더 들을까요, 아니면 여기에다가 말할까요?" 학생들, 충고를 좀 하자면, 방해하지마세요.  
그것에 대한 대답은, 아니오, 말하지 마세요,입니다. 그래서, 줄리엣은: "그대의 이름만의 저의 적입니다. 그대는 그대자신입니다, 비록 몽태규일지라도. 몽태규란 무엇입니까? 몽태규는 손도 아니고 발, 팔, 얼굴, 그리고 사람의 어느 일부분도 아닙니다.  
오, 차라리 다른 이름이 되어주세요. 이름에는 뭐가 들어있습니까? 우리가 장미를 다른 이름으로 불러도 향기는 마찬가지에요. 그래서 로미오는, 로미오라고 불려지지 않아도. 그가 가지고 있는 고상한 모습만은 남는 것이에요.  
로미오, 그의 이름을 버리고, 그대에게 맞지 않는 그 이름을 버리고, 저의 모든 것을 받아주세요." 그것은 제안입니다. 과학에서는, 다른 방식으로 나타납니다. 과학에서는, 우리는 동의를 해야합니다. 아니면 우리는 이상한 나라의 앨리스처럼 될 수도 있습니다.  
제가 원하는대로 단어에 뜻을 부여할 수 있지요. 과학은 엄밀함을 가져야 합니다. 그래서, 여러분들이 1장을 본다면, 여러분들은 이러한 정의들을 볼 수 있을 것입니다, 서로 다른 원자군이 여기서부터 내려와서 점점 더 복잡한 물질로 된다는 것을.  
여기의 고체상태는, 원자들의 집합입니다. 그래서 우리는 왼쪽아래 코너부터 시작을 할 것입니다. 왼쪽아래 코너부터 시작을 할 것입니다. 그럼 화학의 기원부터 살펴봅시다.  
여러분들은 고대 이집트로 다시 돌아갈 수 있습니다, 화학이 khemeia(그리스어로 보석)라는 상형문자로 쓰인, 무엇보다도, 화학적인 변화가 시체를 방부처리하는 것을 뜻했던. 아실것입니다, 이집트인들이 사후세계를 아주 중요시했다는 것을 아시지요? 그들은 그 여정을 잘 하기 위해서 몸을 잘 보존해야 했습니다.  
그래서, 화학이라고 알려진 것을 잘아는 의학전문가는 그 사회에서 매우 귀중한 사람이었습니다. 그리고나서, 여러분은 다른 화학적인 변화로 확장했을 것입니다, 옷을 염색하기, 유리를 만들기, 금속 추출하기.  
그것은 마술같은 것입니다. 광석을 금속으로 바꾸는 것은 마술입니다. 마술입니다. 그것은 지금도 저를 놀라게 합니다. 오, 아세요, 제가 이전에 이것을 여러분들에게 보여줬을 것입니다. 제가 연구하는 한 분야는 금속을 추출하는 것입니다. 어떤 것은 절대로 변하지 않습니다.  
그리고나서, 그들은 무엇보다도 소중한 주제를 찾기 시작했습니다, 가장 소중한 주제인, 천국에 가는 것. 그 당시에는 7가지의 금속이 알려졌었습니다, 그리고 7개의 행성도. 그래서, 명백하게도, 태양이 금이었습니다.  
수은은 액체금속이고, 수성은, 수성이라는 행성은, 수성은 육안으로 볼때 가장 빨리 움직이는 행성입니다. 화성은, 철입니다, 왜 화성은 빨갛지요? 철이 산화되기 때문입니다. 그리고, 사실, 여러분은 말을 만들어낼 수 있습니다. 제가 주석과 구리의 합금인, 청동을 만들고 싶으면, 저는 금성과 목성의 합체라고 말해도 됩니다, 일반 민중들이 합금의 비밀을 알지 못하기 때문입니다. 자 이제는, 기술에서 과학으로의 변화를 살펴봅시다, 2400년전에, 데모크리토스라는 사람이 있었습니다. 그리고, 데모크리토스는 실행을 이론으로 옮겼습니다. 그리고, 이것은 그 때 당시에, 7개의 금속 중의 하나로 알려진, 탄소와 황입니다. 그래서, 물질의 구조에 대한 그의 생각은 이랬습니다. 400 B.C년 경에. 데모크리토스는 무엇을 했습니까? 그는 물리적인 세계를 빈공간과 존재들의 합이라고 규정했습니다. 그는 고상한 단어들을 사용했습니다. 그리고, 분할할 수 없는 입자들의 무한이라고 존재를 규정했습니다, 그리스어에서 atoms(원자)이라는 말을 가져왔습니다.  
Tomi는 쪼개는 것을 말합니다, 그리고 A는 정치에 무관심한 도덕과 관련이 없다는 뜻이고, 그래서a-tomi는 무언가 나눌 수 없는, 쪼개질 수 없는 것을 뜻합니다. 그리고 그는 이것이 불변이라고 말합니다. 그리고, 그 사이에는 빈공간이 있다고 했습니다, 우리가 진공이라고 부르는 것과 매우 유사한.  
이것은 2400년전의 이야기입니다. 이 물질에 대한 표현은 E=MC^2가 나타나게끔 합니다. 훌륭합니다. 그리고, 그것만이 그가 자료를 보면서 연구한 실적입니다. 그가 한 것은 이것뿐입니다. 하지만, 과학이 항상 발전한 것은 아니었습니다.  
그 후에 아리스토텔레스가 나타났습니다. 아리스토텔레스는 우리에게, 중세기간 내내 거의 주장되어진, 이런 시스템을 주었습니다. 그리고, 아리스토텔레스는 우리에게 이것을 줬습니다, 제가 여러분에게 이런 숙제를 남길 것입니다. 이것에 대해서 생각해보십시오. 이것이 아리스토텔레스의 생각입니다.  
그는 4개의 본질이 있다고 했습니다: 흙, 불, 물, 공기. 여러분들은 구성물을 만들 수도 있습니다: 흙과 물을 합하면 차가움이 됩니다. 제 뜻은, 이것은 바보같다는 것입니다. 이것은 바보같다는 것입니다. 하지만 이 생각은 천년이 넘게 받아들여졌고, 이제야 우리는 이것이 좀 다르다는 것을 압니다. 그래서 제가 이 다음날 하고 싶은 것은 이 논지로 돌아가서, 화학적인 세계에 대해서 더 이성적인 시각으로 보는 것을 할 것입니다. 금요일에 봅시다. 
 
* MIT OCW 강의들은 SNOW에 의해서 번역되고 있습니다. MIT대학, MIT대학의 교수진들 및 MIT OCW는 SNOW가 번역한 스크립트를 검토하거나 승인하는 일과는 관계가 없습니다. MIT대학 및 MIT OCW는 SNOW의 번역물에 관련한 보증은 없으며, 상품성에 대한 보증과 특수한 목적, 사용 또는 적용을 위한 적합성 보증 및 모든 다른 의무와 책임을 포함하되 그에 제한되지 않고, 모든 다른 명시적 또는 묵시적 보증을 대체하고 배제합니다. MIT OCW는 번역 오류에 대해 어떠한 책임도 없으며 번역의 부정확함에 따른 어떠한 오류나 결함은 전적으로 MIT OCW가 아닌 SNOW에게 책임이 있다는 것을 명시하는 바입니다. (These MIT OpenCourseWare course materials have been translated into Korean by SNOW. The MIT faculty authors, MIT, or MIT OpenCourseWare have not reviewed or approved these translations, and MIT and MIT OpenCourseWare makes no representations or warranties of any kind concerning the translated materials, express or implied, including, without limitation, warranties of merchantability, fitness for a particular purpose, non-infringement, or the absence of errors, whether or not discoverable. MIT OpenCourseWare bears no responsibility for any inaccuracies in translation. Any inaccuracies or other defects contained in this material, due to inaccuracies in language translation, are the sole responsibility of SNOW and not MIT OpenCourseWare.)
* 이 스크립트가 작성완료되었다면 스크립트 작성완료 요청하여 주십시오.
 
펼쳐보기

히스토리

프린트

MIT OpenCourseWare  
http://ocw.mit.edu  
3.091 Introduction to Solid State Chemistry, Fall 2004  
Please use the following citation format:  
Donald Sadoway, 3.091 Introduction to Solid State Chemistry, Fall 2004. (Massachusetts Institute of Technology: MIT OpenCourseWare). http://ocw.mit.edu (accessed MM DD, YYYY). License: Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike.  
Note: Please use the actual date you accessed this material in your citation.  
For more information about citing these materials or our Terms of Use, visit:  
http://ocw.mit.edu/terms  
MIT OpenCourseWare  
http://ocw.mit.edu  
3.091 Introduction to Solid State Chemistry, Fall 2004 Transcript ? Lecture 1  
Welcome to 3.091. My name is Donald Sadoway, and I'll be your lecturer this fall. We've got plenty of room here if you need to sit. You can sit up the steps and in the aisles. We'll get things sorted out in the next day or two.  
What I'd like to do today is to introduce myself, introduce the subject, introduce my plans. I have plans for you. I have plans for you called plans for learning because that's what it's all about.  
People if you're coming in now, you can sit up here, or you even can sit on the floor up here. It's one big happy family. So, let me begin by telling you that 3.091 is the most important subject that you will take at MIT.  
It is the most important subject that you'll take at MIT. I truly believe that. But, you know, any professor who stands before you should say the same thing about his or her subject. If they don't believe that, they shouldn't be teaching.  
The difference is, when I say it, I'm right. It is the most important subject. I want to teach you things that you are going to retain, you're going to take with you. So, we need to get down to that.  
What I want to do is get you to appreciate the unique perspective that you will get from studying solid-state chemistry. And so, what I want to do is begin by doing a little bit of introduction so you get to know what's going on.  
So, I'm going to talk a little bit about myself, about the staff, and actually if I could ask the teaching staff to start handing out, there's three handouts that are going to come to you. Just stay seated, we'll get them to you.  
If you don't get them, there's plenty of copies after. And, we are going to post everything on the website. So, let me begin by doing a little bit of background so you know what's going on here. I was born in Canada.  
I went to the University of Toronto and I studied chemical metallurgy. You might say, well what's the person who studied chemical metallurgy doing teaching chemistry here? Well, after my Ph.D., I came here as a postdoctoral fellow in 1977.  
The plan was to stay for a year or two, and then go back to Canada, and I lost track of time. So, I joined the faculty in 1978, and my first teaching assignment was 3.091 recitation. I had two sections.  
One met at 8 am, and one met at 9 am. We don't have 8 am sections, at least we haven't in recent years. Maybe it's time to revisit that. So, my research is electrochemistry. That's why I'm teaching chemistry.  
Electrochemistry is the most important branch of chemistry. Why not? Find your passion and pursue it. So, I'm interested in nonaqueous electrochemistry. I don't care about water. I'm interested in nonaqueous electrochemistry, so molten salts and polymers, the applied research.  
First of all, interested in environmentally sound technologies for extraction, refining, recycling of metals. It's all chemical processes. Second, pardon me, second is batteries. I want to have an all-electric vehicle in my lifetime.  
I want to see the end of the internal combustion engine applied to personal mobility. The only thing that stands between us and that is a suitable battery. So, find an important problem. Work on it, and to say nothing of the wireless device there.  
She's driving, and she's talking on the cell phone, and looking at the photographer. And last one, we have to dream. We have to dream beyond the day-to-day living. Let's talk about the stars. So, if we're going to go to the moon, we're going to go to Mars, we want to be able to produce oxygen, structural metals and photovoltaic materials from in situ resources.  
So, I have some research on that, as well. So, that's the kind of stuff: a little bit of background about myself. So now, let's talk about the perspective of 3.091. All of this will be posted. You can take notes.  
You can just enjoy. You don't have to worry about getting tested on this material, at least not on my life story. That would be too self-serving. So, if you look at any engineering system, the performance of that engineering system is a function of its design and its construction.  
And, that can be anything from a computer to a living system. We are solid-state devices. We are made of soft matter. This is macromolecular chemistry. These are photodetectors, band gap two electron volts, respond to visible light.  
They're not made of gallium arsenide. They are made of organic matter: the same rules, the same laws of chemistry that apply to what makes this laser glow green apply to what makes these photodetectors work.  
Well, what about construction? Construction is a combination of workmanship and choice of materials. Take this computer, if I pull the silicon out, I replace it with gallium arsenide, leave everything else the same.  
Gallium arsenide switches ten times faster than silicon. All of a sudden, I've got a clock speed ten times faster with no change in design. So, that's the power of the choice of materials, and why? Properties.  
Materials are bundles of properties. Conceptually, they are bundles of properties. What is this? You say it's an aluminum can. No, it's a bundle of properties. This is a beverage container. I could make this out of borosilicate glass.  
I could make this out of polymer. I could make this out of metal. I could even make it out of steel versus aluminum. I could make it out of titanium if I wanted. I could make it out of gold. I'd prefer to make it out of platinum if I had my way.  
Why? Bundle of properties: mechanical strength, chemical inertness, ease of fabrication: that's not a unique solution. Cost, ah, there is a factor that may be a determinant. So, properties, and where do we get properties from? Here: composition, clearly.  
Everybody knows that. If you change the composition, you change the properties. But this is different. What I'm going to tell you now is different. What I'm going to tell you now is why you take 3.091.  
The properties are not only a function of composition. They are a function of the instant atomic arrangement, how we arrange the atoms: same composition, simple example, one inch thick pine board, one inch thick plywood.  
Both made of pine; both one inch thick. Which one has the superior mechanical properties? The plywood. Why? Because the plywood has been sliced into thin pieces that are laminated cross-grain. So, composition alone can't give you the answer to the question, why is the plywood superior to the solid pine board? It has to be the atomic arrangement.  
The thesis of 3.091, and this is where the chemistry comes in, is that electronic structure of the elements holds the key to the understanding, not just the chemical bonding, but the long range atomic order.  
So, that's how we get to the syllabus. So, here's the syllabus: two big blocks, first block general principles of chemistry, and that's the same whether you take 3.091 or  
5.111 or 5.112. This is your insurance policy.  
This is what ensures that if you take 3.091, you can go on later and take 5.12. You could be a chemical engineer. You can go to medical school. And then, this is the specialty topics that pertain to the devices, engineering systems.  
So, let's turn to the handouts now. What I'm going to do for about the next 15-20 minutes is just tell you what the class operation is like so everybody knows. I want you to understand what you've signed up for.  
The text is the one shown here. It's out in second edition. It's available at The Coop. It's available at Quantum Books. There's even some first editions out there which are very, very similar. There are some minor differences.  
There's some numbering differences with some of the homework problems. I don't care if you buy the book. I don't work for Wiley. I don't own shares in Wiley. I don't own shares in The Coop. I don't care if you buy the book.  
If you want the book, that's the book I use. Lectures, lectures are Monday, Wednesday, Friday at 11:00, or Monday, Wednesday, Friday at 1:00. The enrollment, last time I looked, is an even 600. So, the registrar's computer divided you between this 11:00 lecture and the 1:00 lecture.  
If you want to change lectures, please go to Hillary or Lori, and arrange it because as you can see, some people don't have a seat. If everybody goes to the assigned place, there will be a seat for everybody.  
So, out of courtesy, I think it's important that we follow the assignment. So, if you want to go at 1:00, you're welcome to do so, but please arrange it with my assistants. The 1:00 lecture is smaller group.  
It's about 150. And, it's around the corner on the first floor building, 6-120. So,  
11:00 will be in 10-250, and 1:00 will be in 6-120. So, that's Monday, Wednesday, Friday, and that's the standard lecture format: I talk, you listen.  
I'm going to write things on the board, I'm going to post things up on the screen, and so on. Where you get a chance to interact on a greater level is in the recitations. The recitation is an old, archaic, New England term.  
If you go back to the colonial times, education would be conducted in an unheated room by someone who basically hates children and would come into the room and look at someone, and glower and yell, "Sadoway! Stand and recite!" I would recite, whatever, the Articles of Confederation.  
I would rise on my hind legs, quaking in my boots, and I would begin until I made a mistake, whereupon I would be castigated, berated, totally stripped of self-esteem by this monster who would that inflict the same pain on somebody else.  
That was education in the old days. We are going to do it a little differently this year. So, in your recitations sections, I have asked the instructors not to do that. Instead, you come to class.  
You control the agenda. I have instructed them not to give you a fourth and fifth lecture. You come there with your questions. You come to my lectures, take some notes, maybe you don't record everything I say.  
Maybe record what you didn't understand. Then you go to recitation. The first thing they are supposed to say is good morning or good afternoon, and then they say, what are your questions? And, they draw up the agenda.  
So, someone says I didn't understand what he was talking about at the end of the last lecture when he was doing the Bohr model. I didn't get it. Somebody else will say, can you do number three on the homework for me? So, they draw up the agenda, OK? So, those recitations occur Tuesdays and Thursday.  
So, you'll have a time, and you'll go to the same time on the Tuesday and on the Thursday. The same thing applies here as with the lectures. If you wish to change sections, you may do so only with permission of the subject administrators because it's very important that those sections be kept at a small population.  
I want to have the population at a number no greater than 20. That way you get good access to the TA. I don't want to have a section with 30 in it. So, there are many sections. They run from nine in the morning through four in the afternoon with multiple sections through the middle of the day, which are the most popular sections.  
And, if you'd like to change, you can do so only with the permission of the administrator. And, you have to have reason to do so. You can't do it because, I don't do mornings or because my girlfriend is in this other section.  
No, I don't get freedom; I'm told I have to be here at 11:00 Monday, Wednesday, and Friday. I can't go down to the registrar and say, you know, I'd really like to do it at another time. No, no. But if you have a UROP, or you have a sports practice or something, we will allow that.  
So, please stick to the sections. And, right now, because of burgeoning enrollment, we've opened up some sections. So, these three are underpopulated. So, if you'd like to switch into one of these three, they have very low numbers right now.  
We've added an extra one at 11:00, an extra one at 2:00, and we've added one at  
1:00. So, if that meets your schedule in a better manner, then again, do it but only with permission from Hillary or Lori.  
Oh, by the way, talking about under enrolled subjects, the complementary subject offered by STS called History, Society, and Solid State Chemistry meets Tuesdays and Thursdays at 11:00 in room 2-136.  
It is underpopulated right now, so if you are still shopping for a humanities subject, this one bears the precious CI-H designation. Think about that. If it's a question about the time of that, then perhaps raise it with the instructor and see, you know, we are talking about a small number of people.  
I suspect that enrollment is going to be in the dozens, so it could easily be rearranged if the time is conflicting with one of your other classes. Homework: 3.091 is different. I give homework as a learning aid.  
I give homework, and you'll see you have homework questions with model solutions at the outset. I want you to learn by studying the homework. I'm not going to have you work long hours on difficult problems to be submitted and then graded.  
I don't do that. Part of this is designed to get you to start thinking about the transition from high school to college. What I mean by that is I want you to take ownership of your learning. So, I'm not going to come around and say, did you do your homework? And, I've got evidence that you didn't do it because you didn't turn it in.  
So, it's easy. It's easy to blow it off. And those of you who have had a lot of chemistry, for the first little while it's going to be a lot of review, and you're going to get complacent. Don't do it.  
Develop good study habits. The homework is a good test of that. Make the time to work the homework problems. But just to make sure, to stimulate interest, every Tuesday in recitation there'll be a ten minute quiz based upon the content of the homework.  
So, if you've worked the homework problems, you will do the homework quiz handily. If you haven't looked at the homework problems, you might have difficulty with the homework quiz. So, there is no homework grade based on turning homework in.  
The homework portion of your total grade is the aggregate of all of those weekly test scores. And, you must take the test. If you fail to take the test, you get zero, and I  
average the zero in. If you don't make it to class, contact your TA, your recitation instructor, and you can take a makeup within a week of the time of original test.  
I want to give you every chance to get caught up, but it's your education. I want you to take ownership of it. So, all scores count. There's no dropping of lowest scores from the average. Some of the other classes perhaps do this.  
People have actually confronted me telling me it's an MIT rule. I've been here 26 years. I know what the rules are. Speaking of homework, here's homework number one. So, it's assigned today. You've got the model solutions, and there will be a test in recitation on Tuesday the 14th based upon that homework.  
And, it's based upon the homework subject. So, I don't want somebody coming in with an attorney saying, well, the question looked a little bit like 39, but it's not exactly. Well, I think you know what I'm saying.  
Let's continue with the administration. In addition to the weekly homeworks, there will be monthly tests. And they've all been scheduled. So, you can plan. The monthly tests are the following dates: September 29, October 27, November 17.  
The tests will be written in the normal class period. Now, I know you've had all this bonding in the orientation period, but I think that it's much better when you write a test for there to be some solid state defects known as vacancies in between the various people.  
So, on the day of the test, we will have a shadow rooms. And we will divide you. So, some of you will write in here, and some of you will write in some of the other rooms. But you will write during the normal class period.  
It will run the 50 minutes. And, likewise, there will be a test running from 1:05 to  
1:55: two different tests of comparable difficulty. I did this last year, and the difference in the scores on all three tests was less than 1%.  
So, I think we are capable of, with the kind of assistance of my staff capable of setting exams of comparable difficulty. But again, you are going to be required to go to the room that you've been assigned.  
Otherwise, we don't have enough seats, or we don't have enough test papers and so on. By the way, on the tests, you will be getting tomorrow these handouts that you can use in working the homeworks, so when you are taking the test, you are allowed to bring in the copy of the periodic table of the elements.  
We give you a very rich table of constants that's got all kinds of things from the mass of the electron to the speed of light, and all this stuff to the requisite number of significant figures. And, in addition, you are allowed to take in one sheet of paper, one sheet 8 1/2 x 11, you can write anything you want on it.  
You can write on the front; you can write on the back. You can write on the edge for all I care. You can write; you can print. I've seen students photocopy exams down to the size of a postage stamp.  
I don't care what you write on there. What it's designed to do is to give you the resources you think you need so that I can focus on measuring whether you've  
learned anything as opposed to whether you've remembered, memorized anything, OK, and of course, something to calculate with.  
There is a final exam in this subject. It's a three-hour final. The final exam period is December 13 -17th this year. Do not plan to leave town until your finals are over. Do not come to your instructor and say, I've got a really good ticket but I'm leaving on the 13th.  
No, you are here for the finals. But I will say, once you know your final exams, schedule. And, you should know that about October 1. The registrar will publish the schedule. Once you know that, get on the phone, get on the Internet, book your tickets.  
There are 30 degree-granting institutions in the Boston area. They start at different times. They all end just before Christmas. Everybody and his pet dog is trying to get a seat on a plane out of Logan airport.  
So, once you know your schedule, then you make your arrangements. But you must be here for the final. Grading: for freshmen, it's pass, no record. And, to get a pass as a freshman, you have to be performing at C level or better.  
For upperclassmen, you get the full range of the alphabet, A, B, C, D, F, it's all there, available for you. What is the final grade made of? I already mentioned homework. Now, this is supposed to be one sixth, but I know I don't want any transcendental numbers here.  
So, I made it 16.75 exactly. So, it's roughly one sixth for the homework. That's the average of all of your weekly quizzes in the recitation. Each of those three monthly tests gives also a sixth.  
So, one plus three is four, four sixths, which leaves two sixths, or one third. So, the final is worth 33%, all right? So, that's the breakdown. And, the grade is C level, and it's based upon a performance of 50% absolute.  
I want you to learn; I do not have you compete against your classmates. There is no curving of the grades, OK, no curving of the grades. How do I know that that's an absolute pass, though? Well, when we set the exams, we set the tests, I sit with my TA's and we say, all right, let's work out the point scheme on this question.  
Let's say it's worth ten points. I say, well, let's grade about five or six of them, maybe ten of them, get a sense of it. If a person has the basic concept down, regardless of numerical errors, if the person has the basic concept down, he or she must get at least five out of ten.  
If the person has not mastered the basic concept, the person must fail, must get four or less. And, if that's not the case, then we redo the point scheme, all right? So, if you propagate that through the whole year, and you have the basic mastery of the concepts, 50 is a pass.  
That's the way we do it, no grading on a curve. But, I also look at trends. To show you the kind of attention you get in this class, on the 17th, Friday the 17th, I know where I and my staff will be.  
We are going to be in a conference room not far from here, and we are going to be reviewing every person's performance in this class. We're going to go down the whole list. And, what we looking for? We are looking for trends.  
We're looking for trends. Obviously, if your aggregate score is 75, you're passed. But, I'm looking at what's going on in the vicinity of 50 because I don't think my point scheme is that accurate.  
So, suppose I have somebody who comes in here with a shaky background in chemistry from high school and gets a failing score on the first test, and works hard and improves, but still fails the second test, passes the third test, writes a decent final, and has an aggregate score of 48.  
I have the freedom to pass that person because I like the trend. Suppose I have somebody else who came here with two years of chemistry in high school, got a 95 on the first test, 70 on the second test, failed the third test, failed the final, has an aggregate score of 48.  
I'll let that person sit there because that person clearly didn't make the investment. That person didn't take ownership of his or her education. That person isn't deciding to be a part of the 3.091 community.  
In fact, if that person has a 48 and the first person who had the weaker score has a 46, I could still pass the person with the 46, and fail the person with the 48. If I want to, I can give the person with the 46 an A.  
I can do anything I want because I'm the professor. [LAUGHTER] [APPLAUSE] What else I can do, there's no requirement for me to fail anybody. My management doesn't ask me what I'm doing in here, all right? They don't know.  
They really don't. So, if everybody masters the material, I can say A's on the house. They don't say to me, six bodies, one of them must fail. No, so, my point is that I want you to succeed, and I know you can succeed.  
Faculty here have three major professional activities. One is teaching. One is research. And the third is administration. We serve on committees. Well, for the last three years I've been chairing the committee on undergraduate admissions and financial aid.  
I chaired the committee at the time you were applying. I read some of your folders. I sat at the selection period where we've got the stacks: 11,000 applications. You went through a grueling screening process.  
I know the quality of individual in this room. I sat there. It was during the Patriot's Day, no, the President's Day weekend, sitting here Friday, Saturday, Sunday, Monday, stacks of them going: yes, no, hell no.  
[LAUGHTER] See, tenure means never having to say you're sorry. So, you're here. 11,000, and you made it. And I know that everybody in this room, first of all, belongs here. Everybody in this room has the intellectual apparatus not to just pass 3.091, but to flourish in 3.091.  
And, I want you to succeed. The only people who fail 3.091 are those who choose to fail 3.091. They choose not to come to class. They choose not to work the homework. They choose not to interact with the recitation instructors.  
I don't know why they make that choice. The website: the website has all sorts of goodies including the readings. You've got to read before you come to class. I'm not going to write them on the board like a little high school teacher.  
I'm not doing that anymore. You are taking ownership. So, you go the website. The other thing you will find on the website are old homeworks, old exams, all sorts of resources, and they are videotaping this.  
By the way, they are videotaping it in a sort of heightened technology this year. And so, some of this is going to end up on Open Courseware. So, if any of you doesn't want to be, by chance, seen on the Internet, then sit out of range of the camera.  
I guess that's all I can tell you. So, that's why there's all these cameras here. So, you can click on this. It's On Demand. So, if you by chance, I know it's very rare, but if by chance you don't get the class you can always follow up later.  
It's also on a vernier, a sliding scale. So, if there is one section of the lecture that I went a little too quickly for, you could say, gee, if I could just see that five minutes, you could click on it, zoom into that five minutes, play it a few times, and then say, I still don't know what he's talking about.  
And then you go to a recitation instructor. So, this is what happens. You go to the website, there's all these bars down the side, so there's lecture videos. There is lecture topics. That's where the readings are.  
And, there's a whole bunch of other information there, and then a list of recitation instructors. So, here's the reading. So, for example today, there is a vision statement, administrative details and I'm going to get a little bit of teaching towards the end.  
And, if you wanted to, you could crack the book and look at chapter one. So, that's the drill. But, again, that's up to you. A couple of topics, a little bit unpleasant, but we have to cover them.  
The management doesn't care what I say in terms of chemistry. But, they really care about this stuff. So, I'm going to obey. So, academic honesty: very simply, you can't cheat in 3.091. Is that shocking? No cheating! You know this.  
The Roman poet philosopher Juvenal said men need not so much be informed as reminded. You know this. I'm telling you nothing new. So, when you take a test, you don't accept information from others.  
You don't represent as your own work the work of anyone else, and you don't use aids to memory other than those permitted by the examiner. I'm giving you an aid sheet. You've got the table of constants.  
What else do you need? It's enough. And, following a test, a lot of people write in pencil: don't try to erase something and bring it back and say that, oh, actually, this is what I had because we look at that and go, this is perfect.  
How do we miss something like that? Don't do that. And, also, we're trying to teach you on many levels. We're trying to teach you some chemistry, but I'm also trying to teach you how to transform into a standalone professional.  
In the code of conduct, professional conduct, that we embody by this code here is comparable to what you are expected to adhere to in your professional lives. You don't publish results that you've faked.  
You don't publish results that you stole from others and represented as your own. So, don't start here. And, it happens infrequently, but I've got to tell you, a few years back on the final exam, a couple of people were involved in passing information back and forth.  
They got caught. You know why they got caught? Because for the first time, you're being taught by people who are smart as you are. So, you're going to get caught. My TA's are really smart. So, don't think it's like back in, pick a place, I could offend somebody.  
It's not like we're back in Ontario, how's that? That's where I came from. You're here now. So, don't try it. You're going to get caught. These guys got caught. I had to press the case to the committee on discipline.  
One of them did not return for his sophomore year. That's a crazy thing to do. It's a huge price to pay in a pass-no-record first semester class. And, you know who is most severe on the committee on discipline? It's made of faculty, administrators, and students.  
And, guess who the most severe members of that committee are? It's the students, your peers who are outraged at that kind of behavior. Speaking of behavior, I have to maintain a fertile learning environment in here.  
We've got round numbers in excess of 400 people sitting here, so I expect certain things here, and that's how we're going to get along. First of all, no conversations, no talking. A little conversation here, a little conversation there, it adds up.  
So, I insist, no talking. Please, no food or drink. No food or drink. We're seated cheek to jowl here. I don't want somebody opening up a clamshell with some hot food in it. It's not right. It's not right.  
Plus, there's all kinds of trash left around. Nobody picks up the stuff. Now, this is an exception. This is for medicinal purposes. It's to make sure that my throat doesn't get dry. And, I swear, it really contains Fresca.  
And, of course, no disruptive behavior, no disruptive behavior. Wireless communication devices must be silenced. So, from this moment forth, and I heard some stuff go off earlier. But, I let it slide because I haven't had my chance to explain what my expectations are.  
But, from this moment forth, cell phone goes off, you're out. You leave the room, OK? And, Lord help you if a cell phone goes off during an exam because those things have text messaging capabilities.  
If your cell phone goes off during an exam, I come up there. I grab your paper, I tear it in half, and I give you a zero. I am teaching you professional behavior. That's unprofessional. You can say that I'm over the top on this.  
I've got 450 people. I want to maintain a fertile learning environment. When you walk through that door, it's an act of free will. It's an act of free will. Somebody's leaving. Bye. Let's go. Let's get it started right now.  
Please. It makes noise when you turn it off? You owe these gals dinner, I tell you. All right, turn them off. If they have to make noise as you turn them off, turn them off, but that's it. So, when you walk through that door, it's an act of free will.  
And, we enter into a contract. You walk in here, you have certain expectations of me. You expect me to conduct myself professionally. You expect me to respect you. You expect me not to use foul language.  
You expect me not to say offensive things to you. You expect me to have a well-prepared lecture. Well, you know what? I have expectations of you. I expect you to come to class prepared. I expect you to sit there quietly, respect your neighbors.  
I expect you to contribute to the learning environment. That's not unreasonable, is it? Good. You ever look in the course bulletin? You ever wonder what this is? This is the listing for 3.091, 5-0-7.  
Five hours is contact time. That's three hours here, and two hours with the recitation instructor. Zero, there's no lab. Seven, I wonder what the seven is? That must be the time you spend in preparation in studying.  
So, I make a pledge. You give me seven hours a week, you will pass this class, not just by the skin of your teeth. You will pass it. If you don't give me seven hours a week, I don't know what I can do for you.  
So, I want you to be successful. So, I put this up. This is sort of venues for learning: recitation, reading, homework, so, that's my responsibility, the lecture. Recitation: that's got to be the staff.  
You, you're responsible for the reading. You're responsible for the homework, the quizzes, the tests, the final exam. So, what we have here is a partnership, a partnership in learning. What we want is for you to grow.  
Franklin said education is what remains when you've forgotten all your schooling. So, we want you to have some retention here. So, we've got a few minutes here. I don't want you to just have you go from room to room with people saying, welcome to MIT.  
So, I want to talk a little bit about taxonomy, classification, nomenclature. I said at the core blitz that one of the things I'm going to try to do is introduce some things from beyond chemistry. So, let's see what the Bard had to say about nomenclature.  
There may even be people here who distinguished themselves because they starred in Romeo and Juliet. Or, maybe they produced. Maybe they built the sets. Maybe they wrote the screenplay. I don't know.  
So, let's look, Act II Scene II. You remember this, Romeo: "but soft, what light through yonder window breaks. It is the east, and Juliet is the sun." That has nothing to do with nomenclature, nothing.  
Photon emission, perhaps. OK, let's get to nomenclature. Juliet: "oh Romeo, Romeo, wherefore art thou Romeo? Deny thy father and refuse they name, or if thou wilt not, be but sworn, my love, and I'll no longer be a Capulet." She's a Capulet.  
He's a Montague, you know, like the Hatfields and the McCoys, the warring families, two lovers, it's as old as literature that's here. OK, so now, Romeo: "shall I hear more, or shall I speak at this?" Fellows, a bit of advice, don't interrupt.  
The answer to that question is, no, don't speak. So, Juliet: "'tis but thy name that is my enemy. Thou art thyself, though not a Montague. What's Montague? It is nor hand nor foot nor arm nor face nor any other part belonging to a man.  
Oh, be some other name. What's in a name? That which we call a rose by any other word would smell as sweet. So Romeo would, were he not Romeo called. Retain that dear perfection which he owes without that title.  
Romeo, doff thy name, and for that name, which is no part of thee, take all myself." That's an offer. In science, it works differently. In science, we have to agree. It can't be like Alice in Wonderland.  
I'll give the word the meaning I intend it to mean. Science has to have some rigor. So, if you look in chapter one, you will find these definitions for different atomic groupings starting down here with the elements and moving through up through complex matter.  
This is solid state up here, aggregates of atoms. So, we're going to begin down in the lower left corner. We're going to begin in the lower left corner. So, let's look at some of the origins of chemistry.  
We can go back to ancient Egypt where there is reference in the hieroglyphs to term khemeia, which, among other things, meant chemical processes for embalming the dead. You know, the Egyptians were very concerned about afterlife? They wanted to be well preserved to make that journey.  
So, practitioners who understood what we would know to be chemistry were highly valued in that society. And then, you may expand it to other chemical processes, dyeing of cloth, glassmaking, and metals extraction.  
It's magical. It's sorcery to take an ore and convert it to metal. It's magic. It still amazes me today. Gee, you know, I showed you this earlier. One of my areas is extraction of metals. You know, some things never change.  
And then, they tried to make an overarching theme, an overarching theme, to go to the heavens. So, there were seven known metals at the time, and seven heavenly bodies. So, obviously, the sun would be gold.  
Mercury is a liquid metal, and mercury, the planet, is the fastest moving naked eye heavenly body. Mars, iron, why is Mars red? Iron oxide. And, in fact, you can even couch things. So, if I wanted to make a bronze, which is an alloy of tin and copper, I  
could say the confluence of Venus with Jupiter, and that way keep it so that the common folk would know the secret of the alloy.  
So, now, let's look at the transition from craft to science, craft to science. About 2,400 years ago, we have Democritus. And, Democritus moves from practice to theory. And, this is all that was known at that time, seven metals, carbon, and sulfur.  
And so, here was his idea of the structure of matter. It's about 400 B.C. And, what did Democritus do? He described the physical world as the integral of void plus being. He used lofty terms. And, being he described as an infinity of indivisible particles, which he dubbed atoms from the Greek.  
Tomi means to slice, and A as in apolitical, amoral, so a-tomi is something that is indivisible, cannot be sliced. And, he says these are eternal. And, in between, there is void, which is very similar to how we would describe vacuum.  
This is 2,400 years ago. This depiction of matter takes you right up to E=MC squared. Brilliant. And, that's all he had to work with for data. That's all he had to work with. But, science doesn't always move forward.  
After that came Aristotle. And, Aristotle gave us this system, which persisted almost through the Middle Ages. And, Aristotle gave us this, and I'll leave you with this. And, you can ponder. So, this is the Aristotelian view.  
He's got four essences: Earth, fire, water, air. You could even make compounds: Earth plus water makes cold. I mean, this is nuts. This is nuts. But it was there for over a thousand years, and we now know things to be a little different.  
And so what I'm going to do the next day is return to this discussion, and take a look at a more rational view of the chemical world. So, we'll see you on Friday.
펼쳐보기

작성참여하기  자막참여 히스토리 자막다운로드 

펼쳐보기
총 33강
  • 1강 : 고체화학 입문

    1강 : 고체화학 입문

    2강 : 원소 분류 방법

    2강 : 원소 분류 방법

    3강 : 러더퍼드 원자 모형과 보어 수소 모형

    3강 : 러더퍼드 원자 모형과 보어 ..

    4강 : 수소의 원자 스펙트럼, 수소 원자와 관련된 물질/에너지 상호 작용

    4강 : 수소의 원자 스펙트럼, 수소 ..

    5강 : 껍질 모형과 다전자 원자

    5강 : 껍질 모형과 다전자 원자

    6강 : 드브로이, 하이젠베르그, 슈뢰딩거

    6강 : 드브로이, 하이젠베르그, 슈뢰딩거

  • 7강 : 전자 전달을 통한 옥텟 안정성: 이온 결합

    7강 : 전자 전달을 통한 옥텟 안정..

    8강 : 공유 결합, 루이스 구조, 혼성

    8강 : 공유 결합, 루이스 구조, 혼성

    9강 : 전기음성도, 부분 전하, 극성 결합, 극성 분자

    9강 : 전기음성도, 부분 전하, 극성..

    10강 : 혼성, 이중 결합, 삼중 결합, 상자성 및 반자성

    10강 : 혼성, 이중 결합, 삼중 ..

    11강 : 분자의 모양, 전자 구역 이론, 이차 결합

    11강 : 분자의 모양, 전자 구역 ..

    12강 : 금속 결합, 고체의 띠 이론, 띠 간격

    12강 : 금속 결합, 고체의 띠 이론..

  • 13강 : 고유 및 비고유 반도체, 첨가, 화합물 반도체 및 용융 반도체

    13강 : 고유 및 비고유 반도체, 첨..

    14강 : 고체 입문, 7 결정계 및 14 브라바이스 격자

    14강 : 고체 입문, 7 결정계 및 ..

    15강 : 입방 결정의 속성

    15강 : 입방 결정의 속성

    16강 : 원자 구조의 특성: X선 발생과 모즐리의 법칙

    16강 : 원자 구조의 특성: X선 발..

    17강 : X선 스펙트럼과 브래그 법칙

    17강 : X선 스펙트럼과 브래그 법칙

    18강 : 결정의 X선 회절

    18강 : 결정의 X선 회절

  • 19강 : 결정의 결함: 점결함, 선결함, 계면결함, 공극

    19강 : 결정의 결함: 점결함, 선..

    20강 : 비결정성 고체, 유리화, 무기 유리

    20강 : 비결정성 고체, 유리화, 무..

    21강 : 화학 처리 유리: 네트워크 형성재, 네트워크 변형재, 중간체

    21강 : 화학 처리 유리: 네트워크 ..

    22강 : 화학 반응 속도론: 속도식, 반응 차수, 속도 법칙

    22강 : 화학 반응 속도론: 속도식,..

    23강 : 확산: 피크의 제1 법칙과 정상 상태 확산

    23강 : 확산: 피크의 제1 법칙과..

    24강 : FSL(피크의 제2 법칙)과 과도 상태 확산

    24강 : FSL(피크의 제2 법칙)..

  • 25강 : 용해: 용질, 용매, 용해, 용해도 법칙, 용해도 곱

    25강 : 용해: 용질, 용매, 용해..

    26강 : 산과 염기: 아레니우스, 브뢴스테드-로우리, 루이스 정의, 산세기, 수소 지수

    26강 : 산과 염기: 아레니우스, 브..

    27강 : 유기 화학: 기본 개념

    27강 : 유기 화학: 기본 개념

    28강 : 유기질 유리(고분자): 첨가 중합 및 축합 중합에 의한 합성

    28강 : 유기질 유리(고분자): 첨..

    29강 : 고분자와 결정성 고분자의 구조 및 속성 관계

    29강 : 고분자와 결정성 고분자의 구..

    30강 : 생화학: 아미노산, 펩티드, 단백질

    30강 : 생화학: 아미노산, 펩티드,..

  • 31강 : 상태도

    31강 : 상태도

    32강 : 이성분계 상평형: 한계 고용도

    32강 : 이성분계 상평형: 한계 고용도

    33강 : 총정리

    33강 : 총정리

강의 댓글 [ 0 ]

댓글 폼
       
( 0 / 800byte )
 
관련 동영상 강의
원자론

원자론

기초과학 / 화학
MIT OCW
핵의 발견

핵의 발견

기초과학 / 화학
MIT OCW
방사선 및 물질의 파동-입자 이중성

방사선 및 물질의 파동-입자 이중성

기초과학 / 화학
MIT OCW
빛의 입자형 성질

빛의 입자형 성질

기초과학 / 화학
MIT OCW
파동으로서의 물질

파동으로서의 물질

기초과학 / 화학
MIT OCW
Sitemap